пʼятниця, 2 вересня 2016 р.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій в роботі музичного керівника

Для формування і розвитку у дітей стійкого пізнавального інтересу, перед музичним керівником повинно стояти завдання: зробити освітню музичну діяльність цікавою та насиченою, тобто матеріал повинен містити в собі елементи незвичайного, дивовижного, несподіваного, викликати у дітей інтерес до навчального процесу. Тому було вирішено у своїй роботі активно впроваджувати інформаційно-комунікаційні технології (далі ІКТ).

Застосування ІКТ в роботі з дітьми полягає у тому, що педагог використовує в своїй роботі мультимедійні можливості комп'ютера для підвищення мотивації до навчання і полегшення засвоєння дітьми навчального матеріалу різноманітної спрямованості.

Мультимедійні презентаціі включають в себе анімацію, аудіо і відео-фрагменти з елементами інтерактивності. Використання ІКТ, розробка своїх мультимедійних проектів, навчально-методичних та ігрових посібників і впровадження їх в практичну діяльність педагога дозволяє підвищити якість організації в навчально-виховному процесі, зробити процес навчання цікавим, а розвиток дитини ефективним, відкриває нові можливості навчання не тільки для дитини, але і для педагога. В педагогічній діяльності музичного керівника, комп’ютер виконує роль :
1. Джерела інформації;
2.Наочного посібника (якісно нового рівня з можливостями мультимедіа і телекомунікації);
3. Засобу зберігання необхідних для роботи матеріалів.
Використання ІКТ в музичному вихованні дітей дає наступні переваги і допомагає вирішити ряд задач :
  • покращується запам’ятовування пройденого матеріалу;
  • посилюється пізнавальний інтерес дошкільників;
  • демонстрація інформації на екрані в ігровій формі викливає у дітей велику цікавість;
  • несе в собі образний тип інформації, що зрозумілий дошкільнятам;
  • рухи, звук, мультиплікація надовго зацікавлює дитину;
  • розвивається інтерес дитини до самостійного вирішення завдань;
  • дозволяє зробити музичне заняття привабливим і по справжньому сучасним, здійснювати індивідуалізацію навчання;
  • робить матеріал доступним для сприйняття не тільки через слухові аналізатори, а й через зорові;
  • допомагає істотно розширити понятійний ряд музичних тем;
  • дозволяє збагатити методичні можливості спільної діяльності педагога і дитини, надати їй сучасний рівень;
  • активізує творчий потенціал дитини, сприяє вихованню інтересу до музичної культури.
Таким чином ІКТ відкривають нові можливості в розвитку форм і змісту різноманітних видів музичної діяльності. Використання мультимедіа презентацій доцільно за допомогою мультимедійного проекторного екрану.
Завдання музичного виховання реалізуються шляхом використання декількох видів музичної діяльності в дошкільному закладі: слухання музики, співів, музично-ритмічних рухів, музично-дидактичних ігор. Засоби новітніх інформаційних технологій включаються у всі види музичної діяльності. Тож пропоную детальніше ознайомитись з використанням ІКТ в різних видах музичної діяльності.
Сприйняття музики. До сприйняття музики відносимо демонстрацію портретів композиторів; використання ілюстрації до музичного твору, підбірок слайдів чи відео. За допомогою ІКТ діти можуть віртуально потрапити в концертний зал, вивчати творчість композиторів, познайомитись з різними музичними жанрами. Цікаво, яскраво і зрозуміло можна познайомити дошкільників з різними видами мистецтва, такими як театр, балет, опера, продемонструвавши не тільки ілюстрації, а й відеоролики. Мультімедіа-презентації дозволяють збагатити процес емоційно-образного пізнання, викликають бажання неодноразово прослуховувати музичний твір, допомагають надовго запам’ятати запропонований для прослуховування музичний твір, а зорове сприйняття досліджуваних об’єктів дозволяє швидше і глибше сприймати новий матеріал, урізноманітнює дитячі враження.
Музично-ритмічні рухи. В цьому виді музичної діяльності мають місце яскраві презентації, відео-кліпи для знайомства з танцями,особливостями їх виконання. Використання ІКТ при виконанні музично-ритмічних вправ, різноманітних танців допомагає дітям чітко виконувати вказівки педагога, виразно виконувати рухи.
Співи. Співи займають головне місце в системі музично-естетичного виховання дітей дошкільного віку. Цей вид діяльності також передбачає використання ІКТ. Для виразного співу, розуміння змісту слів, музичного образу пісні, можуть бути використані презентації до різних пісень. Працюючи над якісним виконанням пісень, може використовуватись відео з записом дітей, які гарно і правильно співають, або відео професійних співаків. Також, використовуючи відеоілюстрацій з елементами анімації, можна працювати над розвитком голосу, співочого діапазону. Застосування мультимедіа у навчанні дітей співу може значно підвищити пізнавальний інтерес дошкільнят під час музичних занять. Дитина в дошкільному віці оволодіває різноманітними символами, знаками і наочними моделями. Однією із моделей є мнемо-таблиця – схема, в яку закладена певна інформація, яка полегшує процес запам’ятовування інформації. Наприклад, на кожне слово або словосполучення в тексті пісні придумується зображення. Таким чином текст пісні замальовується схематично. Після цього дитина по пам’яті, використовуючи графічне зображення , відтворює текст цілком.
Музично-дидактичні ігри. Якщо їх демонструвати у вигляді презентацій, то можна в доступній, зрозумілій формі розвивати тембровий, мелодійний, динамічний слух, почуття ритму, здатність розрізняти характер і настрій музичного твору, розширювати кругозір дітей. Музично-дидактичні ігрові посібники з аудіо-додатками призначені для організації самостійної і спільної діяльності дітей 6 років. Також вони направлені на накопичення досвіду сприйняття музики, формування уявлень про музичні звуки та їх якості, розвиток музичного слуху у дітей, орієнтовані на стимулювання самостійного пізнання, творчого процесу, ініціативи, свободи вибору.
Гра на дитячих музичних інструментах. Для знайомства з музичними інструментами і специфікою їх звучання використовуються презентації-концерти. Також мають місце і презентації для навчання дітей гри в оркестрі.
Вечори розваг. Тут можливе використання презентацій з різноманітними завданнями. Такі презентації скорочують час підготовки музичного керівника до вечорів розваг, урізноманітнюють їх і дуже подобаються дітям.
Таким чином інформатизація системи освіти висовує нові вимоги до педагога і його професійної компетентності, педагог повинен не тільки уміти користуватися комп’ютером і сучасним мультимедійним обладнанням, а й створювати свої навчальні ресурси і широко впроваджувати їх в своїй педагогічній діяльності, враховуючи індивідуальні і вікові особливості сучасних дітей. Але не варто забувати і те, що використання комп’ютерних технологій в музичному вихованні дошкільнят – це тільки засіб для реалізації завдань та цілей, які стоять перед педагогом, вони не можуть замінити живе спілкування педагога з дитиною вони не можуть і не повинні.

Немає коментарів:

Дописати коментар